2008年4月7日 星期一

子為父隱, 父為子隱

問:子為父隱, 父為子隱 , 是大家心中的正義嗎

眼見很多人認為開口出聲的人是恥辱,認為親近的人告發其醜行是不當的行為、品行低劣。
難怪揭露中國醜行的中國人都要被打進監獄

 

答:

子為父隱, 父為子隱 ,
隱,並非為左面子而隱,而係唔忍心見到親人受罪而隱,
隱既,只係無心之失, 順手牽羊, 而非大是大非的問題,
加上我認為並非隱完就算,  父親順手牽羊後, 除左說服父親不要再犯錯, 亦要暗中還返隻羊比受害者。
孟子話如果禹父親殺人, 禹會背父親到一個無人到既海邊, 同父親過住最後既生命。背去無人既海邊, 同樣係因為可以為天下人帶黎最少既影響, 所以孟子會帶父親去海邊, 而非隱於市。
咁做會比直接告發得到而大既效果。
直接告發既話, 不但會傷害到父子之情, 更加可能會令父親添上更大既仇恨 , 同刑罰既宗旨適得其反。
同時, 子為父隱, 父為子隱 ,
只係合適於無心之失, 順手牽羊, 如果吸毒等比較大既罪行,就應該另當別論。
至於揭露中國醜行的中國人, 揭露後中國人並不會有所刑罰, 反而有可能從其中改過來, 所以有此情況下與 子為父隱, 父為子隱 無關

沒有留言: